Para pelancong ke Kuala Lumpur dapat merasakan keajaiban kota dengan menaiki bus dua tingkat unik yang diberi nama KL Hop-On Hop-Off Tour ini.

dest_kl_hoponPerjalanan bus dua tingkat ini merangkum tempat-tempat menarik utama termasuk pusat jual beli, taman, danau, tugu dan lain-lain.

Di atas bus disediakan komentar berkenaan tempat menarik yang dilalui di dalam bahasa Inggris dan pelbagai bahasa-bahasa utama lainnya. Pengguna boleh naik dan turun seberapa banyak yang mereka mau di pelbagai lokasi perhentian hingga akhir tiket tempuh.

Ini merupakan satu cara yang hebat untuk menjelajahi kota Kuala Lumpur, untuk mempelajari budayanya yang bersejarah, bertemu dengan masyarakat lokal serta pelbagai atraksi di dalamnya, anda bebas mengelilingi pusat kotanya dengan waktu yang panjang.

Tips

Waktu operasi bus dari jam 8.30 pagi hingga 6.00 petang. Tiket bisa dibeli di atas bus, agen perjalanan, hotel-hotel utama dan agen-agen resmi yang memamerkan logo KL HOP ON HOP OFF TOUR.

Pusat Informasi

Pengurus Khidmat Pelanggan KL Hop-On Hop Off Malaysia Tourism Centre (MTC) Lot 139 Jalan Ampang, 50450 Kuala Lumpur. Tel: +603 – 21666162 atau buka situs websitenya di : www.myhoponhopoff.com

Penginapan

Terdapat pelbagai jenis penginapan untuk pengunjung ke Kuala Lumpur. Apabila saat ini anda sedang mencari akomodasi di sekitar tempat ini, silahkan lihat daftar hotel murah Kuala Lumpur.